tisdag 6 juli 2010

PKF

alors:
dagens resultat:
dagens vatten: 3l - check
dagens motion: ca 2h promenad - check
dagens bästa: inget socker, alls!
dagens sämsta: att jag ätit så dåligt i veckan att jag nu måste ta blodförtunnande sprutor igen för att nå rätt värde.

...inte jättebra va. alltjämt är en viktuppgång osannolik efter veckan som gått. min gissning, hur patetiskt det än må låta, är att vågen inte mår helt bra. en ny skall införskaffas, men tills dess fortsätter jag på inslagen bana. dock: får inte glömma bort måltider. för mig är det livsviktigt, på riktigt. min blodpropp är kvar och jag står under allvarlig medicinering - jag måste ta det på allvar och det måste vara viktigare än att jag känner mig fet. note to self.

tittade precis på emmy-nominerade dokumentären "Med livet i händerna" och kan verkligen rekommendera. inte minst till oss som nyss fött barn här i Sverige, som en påminnelse om hur fruktansvärt priviligerade vi är. hade jag bott i Mocambique hade varken jag eller Ro överlevt, tål att tänka på, då och då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

anything you need?

 
Site Meter