tisdag 10 augusti 2010

This is the year eller PKF part II: upptakten

kära blogg,

vi åkte söderut, ut på landet och ned i myllan och där stannade vi i nästan en månad, i lysekil, i falkenberg, i halmstad. därav tystnaden på bloggen: tillvaron full av vänner, sommardofter och babyjoller.

alltjämt: nu är vi hemma igen och vardagen har i ngn mån satt igång. vad nu vardagen är, det känns spännande och lite märkligt att börja föräldraledigheten på riktigt. mitt föräldraarbete. hjälpa den lilla dottern att äta gröt, lära henne sitta upp och allt det där som en 4 månader gammal liten person behöver kunna och känna. jag känner pepp och har äntligen fått tillbaka min styrka. borta är sjukdomarna och den där utarmande tröttheten efter alla sjukhusvistelser under våren. lyckan i det!

ang PKF så är det bara att krasst konstatera att det inte fungerade. jag kom tillbaka från semestern förra veckan och hade gått upp lite igen. så jag startade igång på nytt, med LCHF - denna tvivelaktiga och inte så lite äckliga kost men som tydligen gett så goda resultat hos folk att den inte går att avfärda som totalt dårpipperi. jag bestämde mig för att pröva och idag har det gått exakt en vecka utan kolhydrater, med mättat fett. så PKF part II har startat from förra veckan och visst, jag har sen dess gått ned 2,7kg! ni förstår, vikthetsen är fortfarande enorm. i vinter gifter jag mig och tänker på intet sätt vara smällfet på våra bröllopsfoton. dessutom avslutas min blodproppsmedicinering i november och min tid som överviktig är över. jag har inte råd att få fler proppar.

6 kommentarer:

  1. Härligt att den nya vågen fungerade som den ska. :-D

    Jag känner mig minst sagt inspirerad av dina resultat hittills. Dagens frukost: Två halvlösa ägg mosade med en rejäl klick smör, en klick majonnäs (ok, den med lite socker i men wtf), två bitar ost och en näve broccoli. Till det ett glas fetmjölk med en skvätt grädde i samt en kopp kaffe med grädde. Jag var mer än nöjd efter den måltiden.

    SvaraRadera
  2. härligt, eller hur? man blir så stört mätt att bara tanken på att äta känns long gone.

    måste fö tipsa om Winjas enris-rökta bacon, världens godaste lilla bit gris. frasigt och salt på det där sättet som bara en glad liten nasse kan smaka! köp!

    SvaraRadera
  3. Gick in en sväng på Winjas i eftermiddags men hittade bara rökt baconsida. Är det sådan du menar? Hur som helst äter jag vidare på det bacon jag redan köpt (Scan, svenskt kött men knappast glada nassar. :-(). Kollade innehållsförteckningen och där finns inget socker faktiskt.

    Imorse vägde jag mig av ren nyfikenhet. -0,7 kg på två dagar. Det känns kul även om jag vet att +-1 kg är normal dagsvariation för mig.

    SvaraRadera
  4. ja, den enrisrökta baconsidan var det jag pratade om. den som bara smälter i munnen. köpte 2 igår på kungsholms-utflykten. scans har vi också, men jag drar mig. blir i sanning pissed off av att det innehåller "rökarom". fy fan för aromer, säger jag, som vill ha the real deal annars inget alls. -0.7 är ju fantastiskt. pepp på viktminsk!

    SvaraRadera
  5. Hittade rökt bacon i en delikatessbutik i Ålsten. Det luktar skogseld i lägenheten en hel dag efter att man stekt några skivor till frukost.

    Hur går det nu efter ytterligare en vecka?

    SvaraRadera

anything you need?

 
Site Meter